Venemestari koeajoi Fasterin uuden keskipulpettimallin 495 CC:n.
Ohessa muutama poiminta artikkelista:
"Fasterin ajo-ominaisuudet ovat erinomaiset. Erityisesti nousulistattoman rungon pehmeys terävässä aallokossa on parasta mitä tässä luokassa rahalla saa."
"Faster tuo uudesta 495:sta myyntiin kaksi versiota, peräpenkiltä ajettavan i:n ja ohjaamon kuppipenkillä varustetun CC:n. Munneltavuutta korostavassa i-versiossa pulpetti voi olla keskellä tai laidassa ja sen paikkaa voi vaihtaa suhteellisen pienellä vaivalla ja perustyökaluilla jälkikäteen"
"Muista vakivarusteista merkittävimmät ovat tässä kokoluokassa perin harvinaiset kaiku/karttaplotteri (Lowrance HDS-7) ja hydrauliohjaus."
"Istuinlaatikot ja muut tarvikkeet kiinnittyvät Fasterin tyyliin sormimuttereilla veneen sisälaidoissa ja pulpetin etureunassa oleviin asennuskiskoihin, joten kalustekokoonpanoa on helppo muokata tarpeiden mukaiseksi sekä määrän että sijainnin kannalta."
"Ajettavuudeltaan 495 CC on kiteytettynä erinomainen. Erityisesti nousulistattoman rungon kulkumukavuus terävässä aallokossa on tässä kokoluokassa lähes ainutlaatuista. Kevyt mutta tunnokas ohjaus on piste iin päälle, joka tekee Fasterilla ajamisesta riumukasta haasteellisissakin olosuhteissa."
"Moottorivaihtoehtoja on kolme, 40-, 50- tai 60-hevosvoimaiset Hondat. Testiveneessä oli tehokkain, jolla saavutettiin kahden hengen kuormalla noin 32 solmun huippunopeus ja vaivaton kiihtyvyys. Täydellinen kumppani siis, varsinkin kun BF60 tiedetään teholuokassaan varsin päteväksi taloustaituriksi."
Venemestari 1/2014